הפיגוע בהר חברון: חיילים מהעמדה הסמוכה לא הגיבו

    קובי פינקלר 1 Comment on הפיגוע בהר חברון: חיילים מהעמדה הסמוכה לא הגיבו

    הפיגוע בהר חברון: צה"ל הטיל כתר נושם על העיר חברון ועל כל אזור חטיבת יהודה במצוד אחר המחבל. חיילים שהו בעמדה סמוכה אך לא הגיבו מכיוון שרק שמעו את הירי ולא ראו אותו. בצה"ל מתגברים כוחות בצורה משמעותית ביו"ש. הנשיא הרצוג: "אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל"

    Israeli security forces secure the scene of a shooting attack on Route 60, near Hebron, in the West Bank, August 21, 2023. Photo by Chaim Goldberg/Flash90 *** Local Caption *** פיגוע שוטרים הרוגים צומת הכבשים כביש 60 ירי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיגוע ירי קשה בדרום הר חברון: מרת בת שבע נגרי הי"ד בת ה40 נרצחה ואדם נוסף כבן 35 נפצע קשה, לאחר שמחבלים פתחו בירי מרכב חולף לעבר רכב ישראלי בכביש 60, בין צומת הכבשים לצומת בית חגי מזרח בדרום הר חברון. הפצוע פונה כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצעי ירי בגפיים. ילדה כבת 6 שהייתה ברכב בדרך נס יצאה ללא כל פגע. לעבר הרכב נורו מעל 25 קליעים.

    בבית החולים סורוקה עדכנו כי הנהג הפצוע הובא לבית החולים בהכרה ובמצב יציב, עם פצעי ירי בגפיים עליונות ותחתונות ועבר ייצוב בחדר טראומה, לאחר מכן הועבר לניתוח. מצבו עדיין מוגדר קשה.

    צה"ל הטיל כתר נושם על העיר חברון ועל כל אזור חטיבת יהודה. גורמים החיילים שהיו בעמדת הפילבוקס הסמוכה רק שמעו את הירי ולא ראו אותו ולכן לא הגיבו.

    גורמים בצה"ל אומרים שהמאמץ העיקרי בשלב הראשון יהיה מאמץ ההגנה וזאת במטרה לא לאפשר לחוליית המחבלים לבצע פיגוע נוסף. לפי צה"ל ברכב הנפגע נמצאו למעלה מ 20 כדורים שהביאו לרציחתה של בת שבע זגרי ולפציעתו באורח קשה של נהג הרכב. לפני זמן קצר אותר באזור חלחול רכב שרוף החשוד כרכב ששימש המחבלים.

    לדברי הצבא יש בשטח כרגע 23 גדודים כאשר אחרי מאמץ ההגנה הכוחות פועלים כדי לאתר הן את חוליית המחבלים מהבוקר והן לאתר את חוליית המחבלים מחווארה. בצבא אומרים שהחיילים בעמדה לא ראו את פיגוע הירי ורק שמעו את הירי ולכן לא ביצעו ירי לעבר רכב המחבלים.

    בשעה זו ממשיכים כוחות צה"ל במרדף אחרי חוליית המחבלים ומה שהשאיר את נפת חברון מחוץ לפעילות הטרור. בתדרוך מיוחד נאמר כי יש משמעות לתפיסת המחבלים כמה שיותר מהר כדי לא לאפשר לעוד מחבלים לבצע פיגועים.

    נשיא המדינה מסר בתגובה לפיגוע: ״הירצחה של בת שבע נגרי הי"ד לעיני ביתה הקטנה, בפיגוע הירי המחריד בהר חברון, מזעזע וקורע את הלב. אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל, כשאויבינו פועלים באמצעים שונים להכות ולפגוע בנו. הם לא יוכלו לנו. עם ישראל ידע מאז ומעולם להיות מאוחד, נחוש ואחראי, ולתמוך ולגבות את צה״ל וכוחות הביטחון – ואותם בלבד – במאבקם המתמיד והבלתי מתפשר מול הטרור. בשם העם כולו אני שולח תנחומים למשפחתה ואוהביה של בת שבע, ברכת החלמה ורפואה לפצוע, וחיזוק לאחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון בשעתם הקשה וללוחמי צה״ל וכוחות הביטחון.״



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גם מאה גדודים לא יעזרו אם תשלח אותם לטייל.
      צריך לעבוד ביד קשה מולם